WEGAŃSKI PASZTET Z PIECZONEJ DYNI, SOCZEWICY I KASZY JAGLANEJ

By Joanna Genderka - 13:49


Pieczona dynia to prawdziwe dobrodziejstwo. To piękne, choć mdłe w smaku warzywo po kilkudziesięciu minutach w piekarniku zmienia się w istne cudo, którym ostatnio nie potrafię się przejeść.
Dodaję ją do makaronu, robię naleśniki, piekę pasztet, a czasem pałaszuję prosto z blachy, posypaną solą i pieprzem.
Pasztet z pieczonej dyni najbardziej smakuje mi na razowym chlebie, z suszonymi pomidorami. Po raz pierwszy przyrządziłam go w zeszły weekend, ale zasmakował mi na tyle, że wczoraj upiekłam znowu. Tym razem w dwóch małym keksówkach - jedną podjadam na bieżąco, druga, zamrożona, czeka na cięższe chwile, gdy nie będę już mogła poświęcić tyle czasu na przesiadywanie w kuchni co teraz.



Składniki (na keksówkę o długości 30-35 cm):
  • 700 g upieczonej dyni*
  • 200 g czerwonej soczewicy (waga przed gotowaniem)
  • 100 g kaszy jaglanej (waga przed gotowaniem)
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki oleju
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka curry w proszku
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 1 łyżka słodkiej pasty chilli (opcjonalnie)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka świeżo zmielonego zielonego pieprzu
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 3 łyżki bułki tartej
  • szczodra garść pestek słonecznika + trochę do posypania wierzchu
  • natka pietruszki, posiekana
  • 2 marchewki
  • sól do smaku
Wykonanie:
  1. Soczewicę i kaszę jaglaną ugotować. Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju razem z zielem angielskim i liśćmi laurowymi ( po smażeniu ziele i liście usunąć).
  2. Wszystkie składniki (oprócz marchewek) umieścić w misce i zmiksować chwilę blenderem. Masa nie będzie gładka.
  3. Keksówkę wysmarować olejem i posypać bułką tartą, wyłożyć do niej zmiksowaną masę, w środek wetknąć dwie marchewki (mają one tworzyć jedną linię), a wierzch posypać pestkami słonecznika.
  4. Piec w 180 stopniach 45-60 min, aż patyczek wetknięty w środek będzie suchy.
Smacznego!

*Taką ilość pieczonej dyni otrzymałam z 2 kg dyni świeżej. Przekroiłam ją na pół, wydrążyłam środek z pestkami, a resztę warzywa pokroiłam na półksiężyce. Poukładałam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam 25 min. w 200 stopniach, aż warzywo zmiękło. Kiedy dynia nieco ostygła, obrałam ją ze skórki palcami.

  • udostępnij:

może ci się spodobać

1 komentarze

  1. Wygląda przepysznie! Uwielbiam soczewicę, a i kasza jaglana Bio Planet przypadła mi ostatnio do gustu, chętnie skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń